Świadczymy pomoc w zakresie prawa prasowego
Analiza treści pod kątem potencjalnych zagrożeń prawnych
Formułowanie sprostowań do publikowanych treści
Odpowiedzi na żądanie sprostowań
Opracowywanie i opiniowanie umów z agencjami reklamowymi
Tworzenie i opiniowanie umów o przeniesienie praw autorskich
Opiniowanie zgodności z prawem reklam radiowych, telewizyjnych i prasowych
Reprezentacja procesowa w wyżej wymienionych sprawach.
Prawo prasowe jest stosowane tylko przez nieliczne podmioty, ale niewiele osób wie, jak duże jest jego praktyczne znaczenie. Ten zbiór przepisów reguluje całe, szeroko rozumiane życie medialne, a to oznacza, że dotyczy nie tylko wydawców, ale również dziennikarzy, a także ich informatorów, a w wielu przypadkach również podmioty spoza branży medialnej, choć oczywiście nieco rzadziej.
Prawnik, który ma wiedzę, umiejętności i doświadczenie upoważniające go do tworzenia i opiniowania umów, przygotowywania analiz prawnych reklam i audycji, a także obrony przed sądem interesów wydawcy jest specjalistą wysokiej klasy. Prawo prasowe, choć stosowane jedynie w dość wąskiej niszy, wpływa na całokształt środowiska medialnego, a prawnicy pracujące w tej dziedzinie mają możliwość realnego kształtowania przekazów medialnych, ale nie w taki sposób, jak robi to dziennikarz, ale pod względem formalnym – poniekąd można powiedzieć, że odpowiadają za formę niektórych przekazów.
Co również bardzo ważne, specjaliści z zakresu prawa prasowego biorą czynny udział w tworzeniu opiniotwórczych marek prasowych poprzez kreowanie odpowiedniej atmosfery, sprzyjającej rzetelnemu dziennikarstwu.